jobbigt, jobbigare, bikramyoga.

då var det avklarat.
mitt första pass bikram yoga.
90 min i 40 gradig stillastående luft.

mitt mål var att stanna kvar i rummet hela första passet.

värmen slog mig direkt.
efter första "andningsövningarna" sneglade jag ner på mina fötter. mina ben var dyngsura, redan! det kanske hade gått 7 min. alla andra så också ut som vattenfall. pjuu.

de första 20 minutrarna gick bra, kanske för bra. jag tänkte: "det här var ju enklare, än vad jag föreställt mig". men oj!  jag vet inte vad som kom över mig sen, sjösjuka? illamående? kvävningar? "ska jag ligga, eller sitta? hur ska jag lyckas andas?"
 
på något sett lyckades jag ta mig igenom hela passet. de var de längsta 90 minutrarna någonsin. jag var långt ifrån genomgående aktiv. men jag nådde mitt mål. jag lyckades vara kvar i rummet hela passet!

jag tänker ge det chansen. jag ska försöka utnyttja mitt 10-dagars prova-på-kort så mycket som jag kan. hade jag gått en gång, hade jag aldrig gått tillbaka. jag är livrädd, det var en jobbig upplevelse. egentligen helt obeskrivlig i ord. bara den som har testat det kan förstå.

vågar du anta den utmaningen va?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vaddå? Gör man det i en bastu eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback