hem ljuva hem.

vi har haft visning här på våran lägenhet ikväll.
våran hem kommer att bli någon annans.

och vi kommer att få ett nytt ljuvt hem.


jag tog mig en funderare.
det blir den femte egna lägenheten för mig.

no.1
Värendsgatan, på ljuva söder i Växjö.
-en stor tvåa med tre meter i tak och öppen spis. underbar första lägenhet. en prinsesslägenhet helt enkelt.

no2.
Emil Lindells väg, mellan universitetet och stan i Växjö.
-en helt nybyggd trea, ljus och fräsh. oförglömlig inflyttningsfest på alla sätt. det glamorösa kollektivlivboendet beprövades.

no3.
Bryggaregatan, i kärnan av Karlskrona.
-en tvåa på krypavstånd från Pirren. blåsig balkong i en blåsig liten stad.

no4.
Hammarby Sjöstad, i vår underbara huvudstad.
-nybyggd lägenhet i ett underbart område, men frågan har under detta året varit: "var ska jag hänga alla mina kläder?".

no5.
inflyttning vid månadsskiftet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback