sagoresa.



Chateau Hotel Mont Royal.

Hela detta underbara sagoslottet var vårat.
   

resan med vårt chartrade plan ner gick mycket smidigt. (sanna var mest exalterad över brandbilarna?!)
  

jag stormälskade rummen med alla små genomtänkta detaljer.
det är detaljerna som gör en i-landskvinna lycklig!
  
  
  
morgonrockar samt tofflor till alla, underbara duschmunstycken, städning samt byte av lakan två gånger(varför nu det behövs?) om dagen.
och det bästa av allt:
när vi kom hem på kvällarna var sängarna uppbäddade och det låg en liten lapp om morgondagens väder, det är ju genialiskt!
 

första kvällen avnjöt vi uppe på montmartre, god mat med underhållning av en typisk fransk smörsångare och can-can-flickor såklart!
  

andra kvällen intog vi middagen på ett gammalt franskt kloster.
översakning till och flickor = modevisning. jag var i himlen!
  
 

 
  

lördagen var fullspäckad med sightseeing: bl.a. mordern arkitektur, eiffeltornet och triumfbågen skådades. lunch avnjöts mitt på Champs-Élysées. shopping väntade resten av eftermiddagen. vi fick tag i några franska små butiqer och några snå fynd. två blusar, en tunika, en klänning, ett par skor och ett skärp. trötta pustade vi ut mitt på den stora gatan med ett varsitt glas rosé.
 
kvällen gick i baltecken, Askungens:

herrarna fick leta reda på sin prinsessa:

 
det var en fantastiskt underbar kväll.

söndagen gick i trötthetens tecken. men vi hann dock med Louvren och jag fick hälsa på min kära Mona Lisa(i mina nya klackskor!).

The End


Kommentarer
Postat av: Fia

åhhhååå! vad kul å läsa....

lagom avis på ditt prinsessliv

kärlek.

2008-05-07 @ 17:47:46
Postat av: Frida

MEN HALLÅ!! varför har du bott på slott då? Vad gjorde du där och med vilka var du där med.... nyfiken....



snart bär det av med båt.... fy va jag längtar, ska krama dig då... lääääääääääääääääääänge!!



Miss you! puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback