på resande fot..

i vita klackskor.

Åh, vad jag tycker om teknikens gigantiska framsteg i dagens samhälle! Här sitter jag på x2000 och bara njuter, med datorn i knät på väg mot min lilla håla som jag e uppväxt i.
-Nu e vi snart framme i Nässjö, alltså nästa Nässjö, där blir det alltså avstigning på vänster sida.
Har det riktigans mysigt här på min plats allt! =) Ja, tåg kan nog vara mysiga de me.. även fast jag helst flyger. Längtan hem har tagit mig hit på tåget, det var jättelängesen nu.. alldeles för längesen! Ska bli så skönt och bli lite bortskämd för några dagar.. Färden går söderöver redan på torsdag igen, med stopp i Sävsjö för lite dansträning där.

Livet har varit helt upp-och-ner-vänt den senaste tiden.. beroende på jobb som trillskas? golv som måste omslipas? för lite dans? pojkar som spökar? parkeringsböter som återbesöker mig ständigt?  ja, oavsett anledningen(eller om det beror på de alla) så kan man ju alltid glädjas med att förhoppningvis kommer det tidsnog solsken efter allt regnande!

Dagen har varit alldeles lagom efter den helg som varit. Duschat i en timme, tvättat fyra maskiner tvätt, kilat bort till ICA, packat min resväska alldeles för full, gjort smaskigans lunch för två(!)+efterrätt samt skyndat mig till tåget med bärhjälp! haha*

appropå bärhjälp, jag har ett förslag till nya regeringen:
-tänk dig en lördagseftermiddag, du ska ut å ta ett glas vin på kvällen och känner att du vill köpa hem lite från Systemet. Men ditt stora dilemma e ju verkligen; hur kul e det att gå på stan och shoppa med Systempåsarna som klirrar och gör röda jobbiga veck i fingarana samtidigt som du i panik ska försöka hitta kvällens festblåsa? tänk va bra sätt att få in extra sysselsättning i Sveriges skyhöga arbetslöshet och skaffa bärhjälp från systemet?! det skulle i alla fall jag lätt kunna tänka mig betala för!!!
-Vilka i-landsproblem man har va?

Jo, förresten e det nya bilder upplagda på pixbox.. spana på!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback